
Sån här reklam gör mej så förbannad att jag får huvudvärk.
Det är inte det att jag inte klarar av att se en naken bak... det gör jag hela tiden i jobbet och tro mej, de flesta ser rätt lika ut... det är själva grejen.
Påklädd man som visar upp varan som skall säljas så den syns ordentlig.
Avklädd kvinna som av någon anledning säljer varan bäst krypande på golvet.
När Aftonbladet frågar sina läsare om detta är något att uppröras över så tycker en majoritet att det inte är det.
Låt mej anta... låt mej ponera helt fritt här, att flertalet som tycker att det är en schysst reklam är män.
Å den tanken gör mej förbannad och lite ledsen över manssläktet
Vuxna karlar å mer därtill som blir så förtjust av en flicka i övre tonåren ålar runt och visar hud. Så länge det inte är deras dotter förstås.
"Hö hö hö. en naken röv, fan va nice" lixom i värsta lumparanda.
Åhhhh jag har träffat så många såna män, hört den jargongen så många gånger att det står mej upp i halsen, får mej att vilja bli lesbisk, tvivla på deras intelligens, önska dem alla möjliga läskiga sjukdomar.
Jag blir KRÄNKT... ja, det är ta me fan rätt ord... inte av bilden utan av synen på kvinnan som vi har även i det här jämställda å härliga landet.
Vi tar en till bild...
Vad säger ni om denna?
Visst för den tankarna till herr å damparfymer?
En solig dag.
Eller?
Ingen vettig människa kan väl få andra associationer?
Kanske är det bara lilla jag... silly woman... som tänker på gangbang.
På övergrepp. På en "hård å härlig" man som tar för sej medan polarna står bredvid och väntar på sin tur.
Jag är snart 44 år.
Med kräk i munnen kan jag hantera sådana där bilder.
Även om det får mej att drömma om att bli homosexuell å känna en växande förakt för män å det här patriarkatet så kan jag det.
Men alla ungdomar?
Som matas med sån här skit.
Å alla företag som får en jäkla massa gratis spridning av sin reklam för att sådana som jag skriver om det, för att vi talar om det?
Men vad tusan ska man göra då?!
Självklart kommer företagen att fällas för denna typ av reklam.
Om jag inte missminner mej så har Dolce&Gabbana redan gjort det.
Det VET företagen om. Det spelar ingen roll.
Böterna är en skitsumma i förhållande till all uppmärksamhet.
Hur kan man ens diskutera om feminism behöver finnas när sådana här budskap sänds ut och visas överallt?
Hur kan man skratta eller fnysa åt diskussionen.
Och om igen, vad fan är det för fel på män?!
Puss/ Asta
0 comments:
Post a Comment